سئو محلی یک مفهوم نسبتا جدید در بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل است. گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آنها را در نظر گرفته و نتایج خود را براین اساس بازچینی میکند. مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی قابل تشخیص است ولی مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما تنها با رعایت اصولی هرجند ساده ولی مشخص تعیین میگردد. کلیه فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به روبات های گوگل را سئو محلی می نامیم.

    سئو محلی یا Local SEO روند بهینه سازی وب سایت شما برای بهبود جایگاه در نتایج محلی گوگل یا همان نتایج وابسته به محل جغرافیایی کاربران است. طبق گزارش خود گوگل بیش از یک سوم ورودی های سایت های از جستجو در سال 2014 محلی هستند، حال اگر شما از بیان مکان جغرافیایی تان در کلمه کلیدی استفاده کنید میتوانید این رقم را به 50 درصد برسانید.

گوگل به تازگی توجه ویژه ای به جستجوی محلی و ارائه نزدیک ترین و بهترین نتایج به کاربران خود داشته است و این امر میتواند در آینده پررنگ تر و مهمتر نیز جلوه کند. اگر تجارت یا سایت شما محدوده جغرافیایی مشخصی را پوشش میدهد، باید به سئوی محلی نیز توجه داشته باشید. بعنوان مثال یک آموزشگاه رانندگی که در محدوده خاصی از تهران واقع شده است و یا یک رستوران که نهایتا میتواند یک شهر را بعنوان مخاطبین هدف خود در ذهن داشته باشد میتواند از سئوی محلی برای بهبود تجارت خود بهره بگیرد.

ساده ترین مثال سئو محلی برای یک رستوران در مشهد، کسب جایگاه در عباراتی مانند “رستوران در مشهد” یا “بهترین رستوران مشهد” می باشد. به این طریق تمامی افرادی که در اینترنت بدنبال یک رستوران مناسب یا جدید در شهر مشهد میگردند با شما آشنا خواهند شد. به همین منظور اولین قدم در سئوی محلی هدف گذاری روی عباراتی است که مستقیما نام مکان، محدوده یا شهر مورد نظر شما را در خود دارند و دومین قدم قرار دادن این عبارات در فضاهایی مناسب از محتوای سایت خواهد بود.
دراینجا نمونه ای ازاین جستجو را برای سایت ایران ترجمه که وبسیما مفتخر به همکاری در سئو سایت آنها بوده است را می بینید، در جستجوی عبارت “ترجمه در مشهد” سایت ایران ترجمه به شکلی کاملا متفاوت از سایر نتایج نمایش داده میشود و این امر تنها ناشی از رعایت اصول سئو محلی می باشد.

وبلاگ سئو